TROPICAL DRESS | TROVADA WOMAN (Collab)









ENGLISH:

Tropical print seems to be everywhere right now, and it's a trend I love! So when the lovely people at Trovada Woman sent me this dress to review, I was chuffed. My beautiful friend, and fellow blogger, Hannane, reviewed their clothes a while back, and just like me, she was absolutely delighted with the quality of their clothes. (CLICK HERE TO READ HER REVIEW).

I can see so many styling possibilities for this dress. It can be worn during the day with some cute flats and a straw hat, and then at night with heels and a cute clutch. It's ideal for a romantic date with a special someone! With a bit of imagination, this dress can be worn in many different ways, at different times of the day, and to different types of events.

The fabric is very soft. The fit is cosy, but comfy. The bright colours are joyful and make a statement on their own. It doesn't need many accessories to make it pop. This is a definite plus in the plus size world, wear most retailers sell us basics that require a lot of work to look on point.

Don't get me wrong. I love a good timeless basic, and I'm a total accessories hoarder! It's the easiest way to get the most out of your clothes. It's just also nice to have pieces that you can just throw on and effortlessly look done up for almost any occasion.

Trovada Woman are still in the process of revamping their style, and it looks to me like they are doing a good job. Their clothes are 100%, made in Spain. This dress is available for sale now. (CLICK HERE). I got the size 50, which I believe is about a size 20 in EU sizes. Like said, the fit is a bit cosy, or snug, so maybe sizing up one size wouldn't be a bad idea. Other than that, it's a delightful dress and I love it!

NEW FACEBOOK PAGE: (CLICK HERE)
INSTAGRAM: (CLICK HERE
YOUTUBE (CLICK HERE)

OUTFIT DETAILS:
Dress - Trovada Woman | Genuine Leather Navy Bag - Mango | Shoes - Salvatore Ferragamo


ESPAÑOL:

El estampado Tropical está por todos lados ahora, y es una moda que me encanta! Asi que cuando la bella gente en Trovada Woman me enviaron este vestido de regalo para revisarlo, me encantó. Mi bella amiga, y tambien blogger, Hanane, escribió sobre la ropa de esta marca hace un tiempo, e igual que yo, quedó encantada con la calidad de su ropa. (HAZ CLICK AQUI PARA VER SU POST

Tengo muchas ideas de como llevar este visto. Se puede llevar de dia con unos zapatos monos sin tacón y con una gorra de paja, y luego de noche con tacones altos y un bolsito mono de fiesta. Es idea para una cita romántica con ese alguién especial! Con un poco de imaginación, este vestido de puede llevar de formas distintas, en distintos momentos del dia, y a distintos tipos de eventos. 

La tela es súper suave. La talla es justa, pero cómoda. Los colores tan vivos son muy alegres y hablan por si mismo. No necesita muchos complementos para hacerle resaltar. Eso es un super punto a favor en el mundo de la moda de tallas grandes, en donde casi todas las marcas nos quieren vender básicos que requieren mucho trabajo para verse actual. 

No me mal interpretes. A mi me encanta un buen básico, y soy una súper coleccionista de complementos. Es la forma más fácil de sacarle el mayor partido a tu ropa. Solo que también está maravilloso tener prendas que te las puedes poner y verte arreglada con el minimo esfuerzo. 

Trovada Woman sigue en proceso de un cambio de look, y a mi me parece que están haciendo un trabajo muy bueno. Su ropa es 100% hecha en España. Este vestido está a la venta ahora. (HAZ CLICK AQUI) El mio es una Talla 50, y como os dije, va justa, asi que no sería una mala idea pedir una talla más. Aparte de esto, es un vestido encantador y yo estoy encantada!

NUEVA PÁGINA EN FACEBOOK: (HAZ CLICK AQUÍ)
INSTAGRAM: (HAZ CLICK AQUÍ
YOUTUBE (HAZ CLICK AQUI)

DETALLES DEL LOOK: 
Vestido - Trovada Woman | Bolso azul marino oscuro de piel - Mango | Zapatos - Salvatore Ferragamo
Post a Comment

Popular Posts