BARE SHOULDERS


My wardrobe is packed with clothes that I don't get a lot wear out of, but I don't want to part with most of it, just in case. When you're plus size, you can't really rush out and buy last minute clothes, so you sort of find yourself hoarding clothes. I do do big wardrobe clear outs, but they don't happen very often. And more than once I've regretted getting rid of certain things. My weight also tends to fluctuate up and down, so my dress size is constantly changing, which means I have clothes in every size. The skirt I'm wearing in this post I've had for years. It was actually a bit big on me, and it still is, but that's OK. It's comfortable and it always gets me lots of compliments. The bag in this post was a gift from some students. It's not a bag I use a lot, but it's a great bag. It looks cute and it's perfect for running errands during the day! Going back to shopping, I am very selective about what I am willing to invest a lot of money in, and what I'm not. If there is a fad fashion that I love, but I also know I won't want to wear forever, I will buy it cheap, and love it and wear for however long it lasts. This top is one of those things. The skirt was a bit pricier, though not quite what most people would call expensive, and it has stood the test of time. Also, I tend to get bored of things if I wear them too often, so it's nice to have lots of variety so I don't have to bored too often. Except for when it comes to basics, such as leggings and jeans. I wear those a lot, (if that wasn't obvious from all my recent posts in leggings), but I mix them up so it never feels like I live in the same outfits day in and day out, and I still get to look appropriate and feel comfortable for both work and play!

Mi armario está a tope de ropa que no uso mucho, pero tampoco quiero salir de ella, por si acaso. Cuando eres de tallas grandes, no puedes salir a comprar ropa a ultima hora, entonces acabas acumulando ropa. A veces si que hago limpieza de armario, pero no lo hago con mucha frecuencia. Y mas de una vez, me he arrepentido de haberme deshecho de algunas cosas. Mi peso suele suele subir y bajar, con lo cual mi talla cambia constantemente, asi que tengo ropa de todas tallas. La falda que llevo en esto post la he tenido hace unos años. Me quedaba grande, y toda via me sigue quedando grande, pero está bien. Es comoda y siempre hace que la gente me suelte muchos piropos. El bolso que llevo en este post, fue un regalo que me hicieron unos alumnos. Es monisimo y perfecto para hacer diligiencias durante el dia. Soy muy selectiva a la hora de decidir en cuales prendas estoy dispuesta a gastarme mucho dinero, y cuales no. Si hay un moda muy pasajera que me encanta, pues me la compro barata. Lo amaré y lo usaré hasta el final de sus dias. Esta camiseta es una de esas prendas. Esta falda fué un poco mas costosa, pero tampoco ha sido muy cara, y ha durado ya unos añitos. También es verdad que me aburro con facilidad, asi que me viene bien tener variedad para no aburrirme muy amenudo. Excepto con las cosas básicas, como vaqueros y leggings. Eso los uso mucho, (por sino os habêis dado cuenta de mis posts pasados), pero los mezclo asi que nunca tengo la sensación de que vivo siempre con la misma ropa todos los días, y a la vez consigo verme apropriada para el trabajo y tambien el ocio.

OUTFIT DETAILS: Top - Primark | Skirt - Asos Curve | Fringe Handbag - Day a Day 

Photos by my friend Leticia 

FACEBOOK:  https://www.facebook.com/RebequitaRoseOfficial (CLICK HERE)
INSTAGRAM: @RebequitaRose (CLICK HERE)
Post a Comment

Popular Posts