DRESSING DOWN





ENGLISH

I love when I can dress things up and down. It makes deciding what to wear a lot easier, and it also means that I get lots more wear out of my clothes. If you've been keeping an eye on my blog recently, you'll know that I want to post more remix outfits, and that I've already posted about this top in another post. Only that look was much more girly and smarter than this one. This look is very casual. You can check out the previous post I am talking about by CLICKING HERE if you missed it.

I had been wanting a button up blouse with bare shoulders for ages, but everything I found was too small and too expensive. So of course, when I found this one in my size for super cheap, I went all out and treated myself to a couple of them in different colours. I know I won't want to wear these forever, so why invest in expensive ones anyway? I really wanted one in white, but so did a lot of other women apparently, because by the time I spotted these, the white ones in my size had sold out. Bummer! But no worries. I'm sure I'll find a white one in this style eventually, (I always get what I want), and for now I'll just really enjoy wearing the ones I have.

Another thing I love, besides dressing things up and down, is being able to share cute and affordable clothes with you on my blog. I totally understand when people even find high street too expensive, especially for those of us who are living in places with a not-so-great economy. Madrid, (or should I say Spain), for example, is still in crisis mode. There is high unemployment, low wages combined with high living expenses, etc, and frankly, not everyone can afford to let clothes shopping be a priority. Add to that being plus size, it's even harder because there are less options available for us, and usually those limited options are more expensive. Most of us, (regardless of our dress size), aren't rich, but that's no excuse to walk around looking scruffy. As long as you are well groomed, and your clothes are clean and well taken care of, you're never going to look bad. Remember, as they say, 'Cleanliness, is next to Godliness.'

NEW FACEBOOK PAGE: (CLICK HERE)
INSTAGRAM: (CLICK HERE)
YOUTUBE MAKEUP & OUTFITS: (CLICK HERE)

ESPAÑOL:  

POR FAVOR RECUERDA QUE EL ESPAÑOL NO ES MI IDIOMA NATIVO. GRACIAS.

Me chifla cuando puedo llevar prendas de modo informal y formal según cómo las combine. Eso hace que sea mas facil elegir los looks que me pongo, y a la vez, consigo sacarale mas partido a mis prendas. Si habeis estado mirando mi blog recientemente, sabrás que quiero subir mas looks donde combino las mismas prendas de formas diferentes para crear looks muy distintos, y que ya os he hablado de esta blusa en un post de hace poco. Solo que aquel look es mas femenino y menos informal que este. Este look es bastante informal. Podeis ver el otro look del cual les hablo, haciendo CLICK AQUI si aún no haz visto. 

Hacia tiempo que queria una blusa con botones que tuviera los hombros al descubierto, pero todo lo que encontraba era pequeño y caro. Asi que cuando encontré esta en mi talla, y a un precio asequible, me lucí y me permití el capricho de comprarme un par de ellas en colores distintos. Ya se que no voy a querer ponerme estas blusas por el resto de mi vida, asi que para qué invertir en ellas en versión cara? Estaba loca por una blusa de estas en color blanco, y por lo visto yo no era la única, porque las blusitas estas en color blanco, en mi talla, ya estaban agotadas cuando yo las llegué a descubrir. Que mal asunto! Pero no me preocupo. Estoy segura que la encontraré en blanco, (yo siempre logro tener lo que quiero, tarde o temprano), asi que por ahora voy a disfrutar al máximo el poder ponerme las que tengo de momento. 

Otra cosa que me encanta, aparte de tener prendas versatilies, es poder compartir con vosotras moda mona y económica. Entiendo totalmente cuando la ropa de moda 'de calle', (o sea, es decir, todo lo que no sea ropa de grandes marcas y muy costosas) le pueda resulta cara a algunas personas, sobre todo para los que vivimos en un país que sigue estando en crisis. (Como es el caso de España). Hay mucho desempleo, personas que cobran mal, etc, y francamente, no todo el mundo se puede permitir que el salir a comprar de ropa sea una prioridad. Añadele a todo eso el llevar una talla grande, porque nuestras opciones son aún más limitadas, y muchas veces mas caras. La mayoria de nosotros (independientemente de la talla que usemos), no somos muy ricos, pero eso no es una excusa valida para ir por ahí todo desaliñado. Con tal que te cuides tu y que tu ropa esté limpia y bien cuidada, nunca vas a lucir mal. Recuerda el refrán que dice, 'Cleanliness is next to Godliness' que se puede traducir algo asi como, 'La limpieza se aproxima a Dios / lo divino', o 'La limpieza es sagrada.'


OUTFIT DETAILS: Blouse: Primark | Leggings: Primark | Trainers: Gioseppe Shoes | Fringe Handbag: Day a day Sunglasses: Primark

Photos by my friend Leticia

NEW FACEBOOK PAGE: (CLICK HERE)
INSTAGRAM: (CLICK HERE)
YOUTUBE MAQUILLAJE Y LOOKS: (CLICK AQUI)

Post a Comment

Popular Posts