LA DOLCE VITA


I am currently obsessed with all things Italian. The people, the food, the language, the style... I have been particularly obsessed with the Dolce & Gabanna Fall Winter 2016-2017 Advertising Campaign for quite a while now. Something about all that extravagant elegance makes me smile and just want to dress up as if I were going to the Oscars everyday. Sadly, I don't get to go to the Oscars, (ever), and I can't quite afford D&G. Still, that doesn't mean I can't dress well or be true to my personal style. I might not be able to afford D&G prices, but I can certainly put together D&G inspired outfits together which are lovely and make me feel amazing.

Actualmente estoy obsesionada con todas las cosas italianas. La gente, la comida, el idioma, el estilo... Y he estado especialmente obsesionada con la campaña publicitaria de Dolce & Gabanna Otoño-Invnierno 2016-2017. Algo de esa elegancia tan eztrambótica me hace sonreir y me dan aganas de vestirme todos los dias como si fuese a los Oscars. Lamentablemente, no llego nunca a ir a los Oscars, y tampoco tengo una situación economica que me permita comprar de D&G. Pero eso no significa que yo no pueda serle fiel a mi propio estilo personal. Quizás no pueda permitirle el lujo de comprar de D&G, pero si puedo permitirme a crear looks que estén inspirados por ello, que son bonitos y que me hacen sentir genial.


It seems I can't own enough off the shoulder dresses and tops. I just love them! I find they are a very subtle way to add sexy to an outfit without being vulgar or distasteful. Just make sure you invest in a well fitting strapless bra. I bought mine from Primark recently and I am delighted with them. I got one in white, and another in black. Now I need another one in nude.

Side note: The red mark is the result of a heavy bag that I had on my shoulder just before these photos were taken. 

 
Al parecer no me basta con los muchos vestidos y camisetas de hombro que ya tengo. Es que me encantan! Me parecen una forma muy sutil y elegante de añadir un toque sexy a un look sin tener que lucir vulgar o de mal gusto. Solo asegurense que tengan un buen sujetador sin tiras. Yo hace poco compré los mios en el Primark y estoy encantada con ellos. Ahora solo me falta uno mas en color carne. 

Tomen nota: La marca roja en mi hombro es el resultado del bolso que llevaba colgado justo antes de hacer esta foto.


OUTFIT DETAILS: Dress - Zara Woman (Click here) | Shoes - Zara Woman | Bag - Random little shop | Orange Flowers Bracelet - Old (Can't remember where I bought it from) | (Photos by my friend Norka)


It was so exciting to find something in Zara in an XXL that wasn't part of some shameful secret corner hidden away at the back or in the basement of the store. It was just a beautiful dress, hanging there with everything else, on a rail where the dresses started in a size XS. It would be amazing to find everything, everywhere, in a wide range of sizes. How could I not add this beauty to my bardot style tops and dresses collection?

We were having technical issues with my camera. A lot of the photos came out blurry, and there are a few that I think would have been perfect had they not been blurry. Other than that, it was a lovely spring day and we had a wonderful time walking around the Retiro Park this evening. I hadn't been there in ages. I have yet to ride one of the little boats in the lake. Can you guys believe I have been in Madrid for twelve years and I have never been in the boats at the lake? Hopefully soon I will get to tick that off my bucket list!

Me hizo tantisima ilusión encontrar algo en Zara en una talla XXL que no fuese parte de algún rincón secreto y vergonsoso, escondido al fondo o en el sotano de la tienda. Simplemente es un vestido precioso, que estaba colgado con el resto de los vestidos, que comenzaban en la talla XS. Ahora me parece que sería espectacular encontrar que todo, en todas partes, estuviera a la venta en un amplia gama de tallas. Como no iba a añadir este precioso vestido bardot a mi colección?  

Tuvimos un pequeño dilema técnico con mi camara. Muchas de las fotos salieron borrosas, y hubieron varias que hubieran sido increíbles sino hubieran salido borrosas. Aparte de eso, fue un precioso dia de primavera y la pasamos genial paseando por el Parque de El Retiro esta tarde. Hacia mucho que yo no paseaba por ahi. Aún tengo pendiente subirme algún día a los barquitos. Os podéis creer que llevo doce años en Madrid, y nunca he subido a los barquitos? Ojala pronto lo haga!


Before I forget. I lost access to my blogger profile on facebook, so I have had to set up a new one. Please CLICK HERE and like it to get regular updates! Thanks a million in advance!!!

Antes de que me olvide, perdí accesso a mi página del blog en facebook, entonces he tenido que crear una nueva. Por favor hagan click aqui para estar actualizados con todo! Millones de gracias por adelantado! 

xox

Post a Comment

Popular Posts