Gingham Dress, I love you!


Did I mention that I'm currently obsessed with off the shoulder dresses and tops? Well, if you're new to my blog, I've just let you in on my latest dirty little, not-so-secret, fashion obsession. I simply cannot get enough of them! The temperature here in Madrid is really rising. It's getting warmer and warmer, my clothes are getting smaller and smaller, and my hair is getting bigger and bigger. There's just no point in straightening my hair when it gets so hot and humid, because it just curls and frizzes. Plus, with the bleach and the hot sun, styling my hair with heated appliances is best kept to a minimum, so brace yourselves. This Lion's mane is about to be unleashed in unlimited quantities.

Ya les he comentado que estoy totalmente obsesionada con los vestidos y las camisetas de hombro? Pues, si eres nuevo visitando mi blog, os acabo de revelar mi mas reciente no-tan-secreto, secreto. Simplemente, no puedo tener suficientes! Las temperaturas aqui en Madrid están elevándose. El clima se calienta mas y mas, mi ropa se encoje mas y mas, y mi pelo se pone mas y mas grande. No tiene sentido alisarme el cabello cuando se pone tan caliente (y tan humedo) el clima, porque luego se riza y se encrespa solito igual. Ademas, con el tinte rubio, y el calor del sol, mejor no darle más caña metiendole el secador, la plancha, y el rizador con tanta frecuencia. Asi que están avisados. La melena de esta leona va a estar desatada en cantidades ilimitadas. 


I'm constantly experimenting with new ways to style my hair without heat these days. My hair doesn't curl evenly all over, so I have to manipulate it somehow, without much heat. Today's waves are the result of putting my hair into two french braids when it was still wet, and then leaving it in that style all day and night yesterday. It felt like it was never going to dry, but it did. I took the braids out this morning, ran my fingers through my hair gently, and applied Moroccan oil to the ends. I am so in love with that stuff. It's like magic for my hair.

Constanemente estoy buscando nuevas formas de estilizar mi pelo sin meterle calor. Mi pelo no se riza igual por toda mi cabeza, asi que necesito manipularle de alguna forma para encontrar esa igualdad, sin calor. Estas ondas de hoy son el resultado de ponerme el pelo en dos trenzas, cuando aún estaba mojado. Me lo dejé asi todo el dia y toda la noche. Parecía que no se iba a secar nunca, pero al final si se secó. Me saqué las trenzas, le pasé las dedos con cuidado, y añadí aceite marroquí a las puntas. Estoy tan enamorada de ese producto. Es como mágia para mi cabello!


OUTFIT DETAILS: Dress from Primark

The thing I love about off the shoulder style, is that anybody can wear it and look really good. I don't think I've ever met anybody who feels uncomfortable showing their shoulders, unlike showing their arms, their bellies, cleaveage, or their thighs. Like I said in my LA DOLCE VITA post, it can also be a tasteful way to look and feel sexy. I don't think that this Gingham dress looks sexy at all. This is just cute, casual, and comfortable for me. I actually own this particular dress in two different prints. You can see the other one by CLICKING HERE to see the post on my INSTAGRAM account. I bought both dresses on the same day, and I remember how excited I was to get them.

Lo que mas que gusta de esta tendencía, de lo vestido y camisetas de hombro digo, es que cualquiera de lo puede poner, y verse genial. Creo que nunca he conocido a alguien que se sienta incomoda mostrando sus hombros. No los lo mismo que ir mostrando brazos, tripa, pecho, o muslos. Como os expliqué en mi post LA DOLCE VITA, puede ser una forma de buen gusto poder lucir y sentirse sexy. Yo no creo que el vestido en este actual pose sea sexy. Es mono e informal, y cómodo para mi. Tengo este vestido en un estampado de flores que podéis ver mi cuenta de Instagram. Compré los dos vestidos el mismo dia, y recuerdo con qué ilusión lo hice!


I might be a bit MIA this week because I have a last minute gig to prepare for this weekend. I have to learn a few songs by heart by then. (Not easy)! I'm really excited though. I feel like a child that can't wait for Christmas Day to arrive! I can't wait to show you guys what I'll be wearing for that gig!

Puede que esta semana esté un pelín desaparecida porque tengo que preparame para cantar en una fiesta este fin de semana. Me tengo que aprender unas cuantas canciones de memoria para ese entonces. (Cosa que no es facil). Pero estoy extremadamente ilusionada. Me siento como una niña pequeña que espera las navidades. No me puedo aguantar para mostrarles lo que me voy a poner para cantar ese dia!

If you missed any of last weeks posts, you can see them by clicking on the titles below:










Post a Comment

Popular Posts