MAKE IT WORK


(More photos below / Mas fotos abajo)
ENGLISH:

Hello Beauties!

I was so excited about ordering this dress from Asos Curve, only to be painfully disappointed once it arrived. The model who wore this on the website is clearly a giant, since the bottom half of the dress sat nicely on her hips, but on me, sat frumpily on my thighs, despite my being tall. The neckline was too high, making my already short neck non-existent. It has a straight cut, making my apple shape look like a sausage. (I must stop comparing my body to food, but you know what I'm getting at). I just found no redeeming qualities about this dress on me. I was miserably upset, but couldn't be bothered to return it. I had bought in sale, and the cost of returning it just wasn't worth it, (no free returns at Asos Spain I'm afraid). No matter what I chose to do, I was going to loose money, and trying to sell it seemed too dishonest. I am about 5'7", which is gigantic here in Spain. Selling it to a woman who was shorter than me, was just too criminal. My conscience wouldn't allow me to do that. So I put it aside for a few days, and thought about getting it tailored so the bottom half would sit on my hips, and maybe get the neck line opened up somehow. The problem with that was, that it wasn't going to be cheap, and I'm not made of money. I bought it on sale for a reason, and in any case, I didn't love the dress enough to invest any more money in it. Eventually I decided to make it work, and I am so happy I chose to do that, because this dress has gone from profoundly hated to happily loved. There are many ways for me to style and accessorize this dress in such a way that it looks alright. Here is one of those looks. Oh, and if you are wondering about the fur waistcoat, (I always gets questions about it and complimented on it), it was originally a fur jacket. I just took the sleeves off, and violá! I got the fur waistcoat I had been dreaming about having for years.

 ESPAÑOL:

Hola Bellezas, 

Yo estaba super emocionada al pedir este vestido, solo para sentirme profundamente desencantada al recibirlo.  Supongo que la modelo de la pagina web debe de ser un gigante, desde que a ella la parte de abajo del vestido le quedaba por las caderas, y a mi me queda feamente por los muslos, a pesar de que soy alta. El escote lo tiene demasiado alto, haciendo que mi cuello corto se haga no existente. El corte es recto, asi que mi cuerpo tipo-manzana, parecia cuerpo salchicha. (Debo de dejar de comparar mi cuerpo a comida, pero entendeis a lo que voy). No le encontraba nada al vestido que le salvara. Estaba miserablemente enfadad, pero no merecia la pena devolverlo, (Asos en España no se puede devolver gratuitamente). Hiciera lo que hiciera, igual iba a perder dinero, e intentar re-venderlo me parecia deshonesto. Mi mido alrededor de 1.75, que en España eso es bastante alta para una mujer. Venderselo a una mujer mas bajita que yo, me parecia un acto criminal. Mi consciencia no me lo permitia. Asi que lo puse a un lado durante unos dias, y me planteé la opcion de ir a una modista para que le hiciera alteracions con el fin de conseguir que la parte de abajo me quedara por mis caderas, y abrir un poco el cuello. El problema con ese plan, era que me iba a salir caro, y yo no soy rica. Lo compré de las rabajas por algo, y en todo caso, no me gustaba tantisimo el vestido como para invertir mas dinero en el.  Al final decidí intentar hacer que funcionara, y me alegro de haber elegido hacer eso, porque el vestido a pasado de ser profundamente odiado, a felizmente amado. Hay muchas formas de combinar este vestido y de complementarlo de tal forma que quede bonito. Ah, y si alguna se pregunta de donde es el chaleco, (siempre me preguntan de donde es y me dan cumplidos), antes era una chaqueta. Yo simplemente le quité las mangas, y acabé con el chaleco de pelo con el que llevaba soñando años!





Post a Comment

Popular Posts