The Magic of MakeUp


ENGLISH

Hello Beauties, 

Today I bring you my outfit from yesterday. I wore this shift dress to meet up with a friend for a catch-up and some shopping. It was so comfortable to wear, and I felt so girly and cute the entire time. I have a feeling this dress will be a key part of my closet, as I think I will get a lot of wear out of it. I don't think it's something I would wear to work, as it's a bit too short for that, (ok, maybe I'd wear it as a long top???), but for play it's ideal. I was actually out hunting for a light pink bright almost sort of neon coloured lipstick, (not the one I'm wearing in this post), so I made a point of not wearing any lipstick, or much makeup in general, as I knew I'd testing colours out. I also thought that's be a freat opportunity to share with you ladies, the impact makeup has on an outfit. Take a look at these photos below:

SPANISH / español

Hola Bellezas,

Hoy os traigo mi look de ayer. Me puse este vestido para quedar con una amiga para ponernos a dia y hacer unas compritas. Fue un vestido super comodo, y me senti super femenina y mona todo el rato. Algo me dice que este vestidito va a tomar un lugar protagonista en mi closet, ya que me parece que me lo voy a poner mucho. No creo que sea algo que me ponga para ir a trabajar, es un pelin corto para eso, (Ok, quizas lo use de camiseta larga???), pero mi vida personal fuera del trabajo, es ideal. Estaba buscando un pinta labios rosa cantoso casi neon, (no el que llevo puesto en estas fotos), asi que sali sin pintarme los labios. Sabia que estaria experimentado con colores. Tambien pensé que esta seria una oportunidad estupenda para mostrarles un ejemplo del impacto que tiene el maquillaje sobre un look. Miren estas fotos abajo:


ENGLISH
The one with hardly any makeup, looks laidback, casual, and understated. Nothing wrong with that, if that's what you like, and what you are going for. It's great for the daytime. However, the one with more makeup, looks more done up, and has a pop. It's also a great way to transform an outfit from day to night. Now don't get me wrong. Wearing very blatant make up isn't the right thing to do with every outfit. You have to take into consideration where you are going, and what you are going to do there. However, it does add a pop, and gives your overall look, a new dimension.

And now on with the rest of the outfit photos!

SPANISH / español

En la foto donde apenas me he pintado, todo se ve relajado, informal y neutro. No pasa nada con eso, si es lo que a ti te gusta y el look que quieres tener. Esta genial para ir de dia. En cambio, el look con mas maquillaje, se ve mas arreglado, y resalta mas. Es una manera genial de convertir un look del para, para un look de noche. No me teneis a mal. Ir muy pintada no es lo mas conveniente para todos los looks. Teneis que tomar en cuenta a donde vais, y qué vais a hacer ahi. Aunque, si que es verdad que nos da un 'pop', y odrece una nueva dimension a tu look en su totalidad.

Y ahora continuamos con mas fotos del look!

 Dress / Vestido - H&M
Satchel / Bolso - Old from a chinos / Viejo de un chino
Shoes / Zapatos - Lorena Massó
MakeUp / Maquillaje - MakeUp Forever, Chanel, L'Oréal, Urban Decay...


VIDEO




Post a Comment

Popular Posts