Chie Mihara

If I had lots of money to spare, and small dainty feet, I would probably own an awful lof of Chie Mihara shoes!

Si tuviera mucho dinero de sobra, y pies pequeños y delicados, quizás tendería muchos zapatos de Chie Mihara.







































If you have been following my blog from the begining, you will be familiar with my shoe issues. If not, then there you have it. Although I love fashion and experimenting with different types of clothes, and breaking lots of fat girl fashion rules, I am not a huge shoe lover owner. Perhaps my reservations on the footwear front are the result of a lifetime of extremely limited shoe options. Who knows. All I know, is that I see and hear other women who get excited about shoes, and I simply do not share their enthusiasm. - Which is a contradiction as I love fashion and fully understand the importance of accessories and shoes when it comes to making or breaking an outfit! You see, I can appreciate a beautiful pair of shoes on other women, or in a shop window, but very, very, very rarely have I ever gotten excited about a pair of shoes for myself. I can not walk decently in heels, so I stick faithfully to flats most of the time. My feet are wide with a high instep, and I struggle to find amazing shoe designs in my size which are flats and that I can wear without feeling guitly of foot suicide. I own very few pairs of shoes which I consider beautiful, and I am afraid of spending lots of money on shoes I might never wear. This is why (until this weekend), my feet (and legs) have lived very happily, and very comfortably, in my two pairs of flat leather boots. Then this weekend the temperatures shot up drastically, and although I love the warmth, I am at my wits end! It´s far too hot to wear boots, and I have very few pairs of decent summer shoes. In fact, yesterday, I wore some grey ballet pumps I bought last summer but had never worn, and my feet are now killing me because the shoes are not wide enough, and so were pulling back on me at my toes. It was - and still is - very painful and each step is torture. Madrid is not really the place to be if you are a young woman with big, wide feet and a high instep. You might be wondering why I don´t just shop on-line. I have tried that, and most of the time, the shoes are too big or too small. I need to try the shoes on before I am willing to part with money. Luckily for me, a friend of mine recently told me where I can go to get shoes made to measure, right here in Madrid, for only fifty euros a pair. I can´t wait to go there with her and finally get some beautiful and COMFORTABLE shoes for the summer made to measure. I will keep you posted.

Re-winding for a moment though, I recently recieved this anonymous comment:

Here's an idea Rebequita. Fancy creating an outfit that doesn't include those ridiculous black boots? Seriously, EVERY single outfit. on Neon Skirt

As the comment was left annonymously, I cannot be sure who left it, although I do have my suspicions for various reasons. I wasn´t offended in any way by this comment. I just thought that whoever left it clearly paid very little attention, since I wasn´t even wearing boots in my Neon Skirt post, and I have always been very open and honest about my footwear problems. Oh well. Not my problem. Let´s hope my made-to-measure shoes will provide more variety, eh!

* * *
Si habéis seguido mi blog desde el comienzo, conoceréis bien mis problemas en cuanto al calzado. Si no, aquí os lo explico. A pesar de que me encanta la moda, el experimentar con distintos tipos de prendas, y el rebelarme contra las ‘normas-de-vestuario-para-gordas’, y que tengo una inmensa cantidad de ropa, no soy una gran amante dueña de zapatos. Quizás mis reservas se deben a una vida llena de excesivas limitaciones en cuanto a opciones de zapatos. Quién sabe. Lo único que sé, es que veo y escucho a otras mujeres que se ilusionan con zapatos, y yo no comparto su entusiasmo.  - Lo cual es una contradicción cuando amo la moda y comprendo completamente la importancia de los complementos y los zapatos cuando se trata de completar, o destrozar, un look. Yo puedo apreciar unos zapatos bellos en otras mujeres, o en el escaparate de una tienda, pero muy, muy, muy raramente me he ilusionado con unos zapatos para mí. No sé cómo caminar decentemente con tacones altos, así  que me he aferrado fielmente a mis zapatos planos la mayoría del tiempo. Mis pies son anchos, con el empeine alto, y me cuesta encontrar zapatos impresionantes que para mis gustos sean bellos, y me da terror gastarme una pequeña fortuna en unos zapatos que pueda ser que jamás me los ponga. Por eso, (hasta este fin de semana pasado), mi pies (y piernas) han vivido muy felizmente, y muy cómodamente, en mis dos pares de botas planas de cuero. Luego las temperaturas han subido este fin de semana, y aunque me encanta el calorcito, estoy al borde de la desesperación en cuanto a mi calzado. Hace demasiado calor para ir con botas, y tengo muy pocos pares de zapatos aptos para estas temperaturas. De hecho, ayer me puse unas bailarinas grises, que las compré el verano pasado pero que no había estrenado, y ahora mis pies me están matando. No son lo suficientes anchos, y me estában tirando de los pies, y cada paso es una tortura. Madrid no es el lugar para una mujer joven, coqueta, con pies grandes y anchos y el empeine alto. Quizás se pregunten que por qué no me compro zapatos por internet. Eso ya lo he intentado, y siempre me quedan o muy grandes, o muy pequeños. Para mí es imprescindible probarme los zapatos antes de separarme de mi dinero. Afortunadamente, una amiga me ha hablado de un lugar aquí en Madrid, donde se hacen los zapatos a medida por solo cincuenta y cinco euros. No puedo contener mis ganas para ir a ese lugar y por fin mandarme hacer unos preciosos y CÓMODOS zapatos hechos a medida para el verano! Os mantendré informadas!
Retrocedamos un momento. Recientemente recibí éste comentario anónimo:
Here's an idea Rebequita. Fancy creating an outfit that doesn't include those ridiculous black boots? Seriously, EVERY single outfit. on Neon Skirt

Traducción:
Te voy a dar una idea, Rebequita. Te apetece crear un look que no incluya esas ridículas botas negras? En serio. TODOS los looks!

Como el comentario fue dejado anónimamente, no puedo estar segura de quién la ha dejado, pero tengo mis sospechas por muchas razones. No me ha ofendido para nada el comentario. Solo pensé que quien sea que la haya dejado, no presta mucha atención, ya que no llevaba mis botas en ese look, Neon Skirt, y siempre he sido muy abierta y sincera con mis problemas de calzado. En fin. No es mi problema. A ver si mis zapatos hechos a medida logran aportar un poco más de variedad, eh!  
6 comments

Popular Posts