Asos Curve Winter Coat

First off, I must appologize for the horrible and angry expression on my face in this first photo. I think the sun was in my eyes... 

Ante todo, permiteme pedirle disculpas por la expresion tan fea y de enfado que tengo la cara en esta primera foto. Creo que era que el sol me estaba dando en los ojos... 


I thought I'd post a winter-friendly look since the temperatures in Madrid have really started to go down. This isn't a recent look though. This is a look from months ago, but I hadn't wanted to post it because I didn't like the photos at the time. My hair is a mess and there is something I find sloppy about this look, but the photos don't seem as terrible as they seemed at the time. 

He decidido subir un look de invierno desde que las temperaturas aqui en Madrid han comenzado a bajar. Pero este look no es reciente. Es de hace unos mesesitos, pero no habia quierido subirlo porque no me gustaron como salieron las fotos en su momento. Estoy despeinada y hay algo un poco como chapucero en este look, pero las fotos no me parecen tan horribles ahora como me parecieron cuando se sacaron.


I bought this coat in the Asos Curve sale, and it is actually quite a few sizes too big for me, but that's fine, because when it gets really cold, I can really layer up underneath it and fight out the cold!

Este abrigo lo compre en las rebajas de Asos Curve, y en realidad es varias tallas muy grande para mi, pero no me importa, porque cuando empiece a hacer muchisimo frio, puedo ponerme muchas cosas debajo y realmente defenderme del frio! 


* * *
 
Coat / Abrigo - Asos Curve
Scarf / Bufanda - Zara
Necklace / Collar - I don't remember... / No me acuerdo : Parfois?
Top / Camiseta - Asos Curve
Jeans / Vaqueros - H&M BIB
Boots / Botas - El Baul del Botero

* * *

Sadly, this coat is at my mum's house in London right now! It was really hot when I returned to Madrid, and it was just too bulky to bring back with me. Hopefully we will be reunited soon, because it is getting a lot cooler these days, and the cold always hits me hard in the begining. Right now, I am off work and in bed on antibiotics, fighting a nasty throat and chest infection, and what was looking like the start of an ear infection as well. Not to mention the painful chesty cough and the fact that I have lost my voice. - But I'm a tough cookie and I'm already starting to feel quite a bit better. Fingers crossed I'll be back to my old self by the weekend! 

Desafortunadamente, este abrigo esta en casa de mi madre en Londres. Hacia muchisimo calor cuando regrese a Madrid, y era mucho bulto para traermela conmigo de vuelta. Espero volver a tenerla conmigo pronto, porque ya os digo, cada vez que realmente empieza a hacer mas frio, me pongo fatal. Actualmente estoy de baja, en cama, luchando contra una infeccion de garganta y pecho, y lo que parecia ser el comienzo de una infeccion de oido tambien. Encima tengo una toz dolorosa y me he puesto afonica. - Pero soy fuerte, y ya estoy empezando a sentirme algo mejor. Ojala que para el finde ya me haya recuperado del todo! 


I love this coat because I think it's pretty, it's timeless, it's elegant, it's really warm, and the quality is excellent. I really value pretty coats that are decorative as well as functional. Let's face it, afterall, it's what goes over everything else you wear, and it's what people see the most. Afterall, people will treat you as they see you, so why not make the effort to look nice as often as possible?

Me encanta este abrigo porque me parece bonito, no pasara de moda, es elegante, es calentito, y la calidad es excelente. De verdad valoro mucho un abrigo bonito que es decorativo aparte de practico. Al fin y al cabo, seamos sinceros/as, la gente te trata como ve, asi que por que no hacer el esfuerzo e intentar ir bien arreglados lo mas frecuente posible? 

3 comments

Popular Posts