So Last Year... (Part 1)

I know I wasn't the greatest blogger in 2011, what with not always posting my outfits (despite photographing them), and then lacking a working cameras for months on end after breaking two brand new cameras almost in a row (totally by accident of course!) So my first few post of 2012 (after my Happy New Year Post) is going to be a little back log of outfits I have had on my pending list since forever! I think it might be a good idea to do these posts as chronologically as possible, so here is the first instalment... 

A Lavapies Ballerina

Ya se que no he sido la mejor blogera del 2011, ya que no siempre he subido mis looks (a pesar de haberle sacado fotos) y luego mi falta de una camera que funcione durante meses, tras haber roto dos cameras nuevas (por accidente, por supuesto!) Asi que mis primeros pocos posts - tras felicitarles por el año nuevo, os voy a mostrar unos looks que he tenido pendientes. Supongo que seria una buena idea intentar subirlos lo mas cronológicamente posible, así que aquí os dejo la primera parte...

Una Bailarina de Lavapies

 


This is a look from when I was living alone. (This photo was taken outside of my old flat. The one which was ridden with various health and safety issues, and which I couldn’t get out of quick enough). Technically, it was in Anton Martin, not Lavapies, but I was literally in the heart of both areas, which for the most part they might as well be the same area, which I didn't know before I moved in. I'm just VERY glad to be out of that rotting little flat. - It was literally rotting away in mould! But that's another story for another occasion! - I already told you I had my fair share of tears in 2011...

The outfit itself reminds me of something a dancer might wear. Perhaps it’s the leg warmers? When I bought this dress, I thought I’d get tons of wear out of it, as it’s such an easy seeming throw-on-in-a-flash-peice. Instead it’s too low cut and I find it really unflattering without a high waist belt, which means I can’t think of many ways to wear it. 
Any suggestions...?
Esto es un look de cuando vivia sola. (Esta foto la tomé frente a mi piso, aquel que estaba infestado de varios problemas que amenazaban la salud y la seguridad, y del cual no pude huir lo suficiente rapido). En realidad, era en Anton Martin, no Lavapies, pero en realidad estaba justo en el centro de ambos "barrios", y que en mayor parte se puede decir que son lo mismo, cosa que yo no sabia antes de entrar en ese piso. Ahora solo me algo de haberme salido de piso que se estaba pudriendo literalmente en moho! Pero esa es una historia para otra ocasión! - Ya os dije que me tocó pasar por cosas feillas en el 2011...

El look me recuerda a algo que quizas se pondria una bailarina. Quizas son los calentadores? Cuando compré este vestidito, pense que le sacaria mucho partido, por su aparente facilidad de algo que se pone en un pis pas. Pero luego en realidad, me ha resultado demasiado escotado por la parte delante, y siento que no me favorece sin el cinturon puesto bien alto, lo cual significa que no se me ocurren muchas maneras de como llevarlo. 
Sugerencias...?


Post a Comment

Popular Posts