OOTD: Subtle colour blocking plus lace

I have always loved wearing colour, so this isn´t really me Colour Blocking, but being myself and wearing whatever the hell I want! I have had this lace top since christmas, but have only worn it about two or three times. I got in London, from Dorothy Perkins. It came with a nude coloured vest stitched to it, underneath, but I didn´t like it, so I took it off, and instead I wear it with a vest top underneath of the colour of my choice. Yesturday, I chose black because of the trousers, and this is how it came out. The trousers are new, from H&M. These are an L, and I was in two minds about them when I got them, but now thank God I got them! They are super comfortable and I can think of a billion different ways to wear them, so stay tuned, as I think they might be a frequent feature on my blog! Besides, my work contract is going to end soon, so I need my wardroble to be as versatile as possible, atleast for a few weeks! The scarf is an oldie which I got from Momu about a year ago. If my memory serves me well, it was in the sale for three euros, and as yellow is one of my favourite colours, I couldn´t say no! lol. The pumps are new as well. They are Señorita by Tino Gonzalez. They could not be any more comfortable! I could live in them forever! Wearing them is like walking around in house slippers! They feel almost just like my ballet shoes from my childhood days...

Siempre me ha gustado vestirme de colores, asi que esto no es realmente yo haciendo colour blocking, sino poniendome lo que me da la gana y lo que me gusta! He tenido esta camisetita de encaje desde las navidades. La compré en Londres, en Dorothy Perkins. Venía con una franela cosida debajo, en color carne, pero no me gustaba, así que se la quité y me la pongo con otra franela de bajo y del color que se me antoje, como pasó ayer - que me la puse en negro porque el pantalón era negro, y así es como salió el look! Los pantaones si que son nuevos, de H&M, en talla L. No estaba segura de ellos cuando por fin decidí comprarlos, pero ahora doy gracias a Dios que los tengo! Son súper comodos y se me ocurren miles de formas de llevarlos, así que estén pendientes que me parece que van a salir por acá con frecuencia! Es más, queda poco para que se acabe mi contrato de trabajo, asi que necesito que mi armario sea flexible, por lo menos durante unas semanitas! La bufanda es vieja, tiene como un año conmigo. La compré en Momu, y sino me equivoco me costó unos tres euros, y como el amarillo es uno de mis colores favoritos, no pude decir no! Las moletinas también son nuevas. Son de Señorita by Tuno Gonzalez. Más cómodas, imposible! Podría vivr mi vida entera con ellas puestas. Créanme! Es como andar por la calle en zapatillas de estar en casa! Se sienten casi igual que los zapatitos que usaba en las clases de ballet de niña...

Lace top / Camiseta de encaje - Dorothy Perkins
Yellow Scarf / Bufanda amarilla - Momo
Black Vest top / Franela negra -It was given to me as a gift / Fue un regalo
Black "peg" trousers / Pantalones negros - H&M
Red Shoes /Zapatos rojos - Señorita by Tino González
Black Handbag /Bolso Negro - Mango / MNG

Post a Comment

Popular Posts