Hear me sing



If you´re on my facebook, you probably know by now that music - especially singing - is my number one passion in life. If not, then now you know. You may also remember a few posts back that I mentioned that I was ill. I had been to the drs, got a sick note to take days off work to rest, and was prescribed antibiotics, cold/flu meds and painklillers - none of which seemed to be doing me any good, as I still felt poorly and sore all over! So, after completing my course of antibiotics, etc, and feeling worse than I did to begin with weeks before, I went back to the Drs, to be told that I have laringititis and otisis, and must remain silent for at least 3 days, and take some more meds. I have to walk around with a notepad and a pencil in my hand to communicate with people. I´m not going to work during those three days, as my job is to talk all day to the little ones, and if I´m not a good girl, and I break my silence ban, I could cause permanent damage to my vocal chords, and she suspects there is some damage there already! I am so scared of loosing my voice! I can´t imagine life without being able to sing - Even if it´s just in the shower or something! A lot of people wonder why I´m not a full time musician, making a living from my compositions and my singing. So far, I have found that my main obstacle had been not finding serious musicians to work with. I finally found a couple of guys last year who are serious about making music, so I´ve found myself spending a lot of late nights at one of the guys home studio developing a load of songs I´ve been writing, until now. *tut tut* Here are some photos of then...

Si estás en mi lista de amigos en facebook, sabrás que mi primera pasión en esta vida es la música - sobre todo el canto! Y sino lo sabías, ahora lo sabes. Tambien a lo mejor os acordaráis que os dije hace unos días que he estado malíta. Estuve unos días de baja, la dra me recetó antibioticos, cosas para la gripe, y cosas para el dolor, pero yo seguía igual; con mucho mal estar y dolorcitos por todos lados. Así que tras tomarme todos los antibioticos, y las de más medicinas, pero siguiendo malita, decidí regresar donde el médico. Resulta ser que tengo laringitis, otisis, y quién sabe qué más, y me ha mandado reposo vocal absoluto por un mínimo de tres días, encima de los medicamentos apropiados! Tengo que andar por ahí con un cuadernito y una lápiz en la mano para comunicarme con los de más. Estoy estos días de baja de nuevo, ya que mi trabajo es pasar el día hablandole a los péques, y la Dra doctora sospecha que ya hay daños en mis acordes vocales, y sino me porto bien, puedo perder mi voz del todo.  ¡Tengo tanto miedo de perder mi voz! No puedo imaginar lo que sería mi vida sino pudiera volver a cantar - Aúnque sea sólo en la ducha! Muchas personas no comprenden por qué no vivo de mis canciones y de mi canto. En mi caso, lo que más me detenía era el no encontrar músicos serios, pero a finales del año pasado encontré un par de chicos que son serios, y me pasaba muchas tardes hasta tarde en el estudio en casa de uno de ellos. Aquí os muestro algunas fotos de esos tiempos...













You hear a a few of my other compositions here and see more of my videos on youtube here 

Podéis escuchar algunas pocas más de mis composiciones aquí y ver más videos aquí  

What dreams do you have?

¿Qué sueños tenéis vosotros?



Lots of love - Con todo mi cariño,

Rebequita Rose

xoxoxoxoxox
4 comments

Popular Posts