Belted Cape- Mac











Do I seriously need to tell you guys how much I love this cape?
I don´t think so!

I bought this in an L from the Gran Via branch of H&M, here in Madrid. It´s amazingly spacious, so I´d say it would probably be a loose fit on anyone upto about a size 22. It was the last L on the rack, and at 39.95 euros, they were really giving it away! I actually tried on their BB version of this first, (that´s H&M´s Plus Size line, which you can find at H&M on Gran Vía, and at H&M on Calle Orense), which costs about an extra 10 euros and is truly massive, and I was shocked to see it was huge on me. I love that when this cape is belted it is incredibly flattering to the torso! - Remember! I am an apple shape! But I don´t think I look it so much in this cape! The only flaw I have found with this cape so far, is that it creases really easily! Under it I wore my H&M striped dress. I actually got it in two colours, cream and black, and navy and white; but I gave the navy and white one to my mum because she really liked it. I think I had only worn it once, and never got round to blogging about it! The shoes are from Evans, in London. I got them as a christmas present last christmas. I have to say, I really love them. They are super duper cute, and you feel like you are walking around in padded house slippers! So I´ve no complaints about the shoes people! And the bag is a little cutie! I got it from Bijou Brigitte, here in Madrid. It was down to 8 euros from 14.90, so it was another giveaway if you ask me! I´d been wanting a small bag with a long strap for a while, so I was chuffed to find this one when I did!

¿En serio necesitos deciros cuánto me gusta ésta capa?
¡Creo que no!

Compré la capa en talla L del H&M en Gran Vía. Es increiblemente ancha, y yo diría que le quedaría bien ha cualquier mujer hasta un talla 52, o así. Este era el última L que vi colgado en tienda, y a 39.95 euros, lo estaban regalando! Me encanta como esta capa favorece tanto el torso cuanto tiene el cinturón amarrado! - Recortad! Que soy una "manzana"! Y creo que no se me nota tanto con la capa puesta y el cinturón cerrado! Primero me había probado la versión de esta de su sección BB (especial para tallas grandes, que se encuentra en el H&M de Gran Vía, y también en la C/Orense): vale 10 euros más y es gigantesca. ¡Me impresionó ver lo grande que me quedaba el de BB! El único defecto que he encontrado con ésta capa, es que se arruga con nada. En estas fotos lo llevaba puesto con un vestido de rayas horizontales del H&M. En realidad la compré doble, en dos colores. El crema con negro, y el azul-marino con blanco, pero le dí el de azul marino con blanco a mi madre porque le gustó muchísimo. Sólo me lo había puesto una vez, y aún no me había dado tiempo a hablar sobre él aquí! Las zapatitos son de Evans, en Londres. Fueron un regalo de navidad. Os tengo que decir cuánto los quiero! Son infinitamente, una monada, y andar con ellos, es como andar con zapatillas de estar en casa pero por la calle. Así que no tengo ninguna queja sobre estos zapatos! El bolsito también es un monada! Lo compré en Bijou Brigitte, aquí en Sol, o sea, en el centro de Madrid. Lo encontré a 8 euros, rebajado de 14.90 (creo), así para mi lo estaban regalando! Llevaba tiempo queriendo un bolso pequeño con una correa larga, así que me alegré al encontrar ésta!

- - - - -
Cape / Capa : H&M, Madrid 39.95 euros Size / Talla: L
Dress / vestido: H&M, Madrid. Size/ Talla: L
Shoes / zapatos: Evans, London. Size: 7
Tights / Medias / Leotardos: H&M
Handbag / Bolso pequeño: Bijou Brigitte Reduced / Rebajdo 14.90 to/a 8 euros

- - - - -

Much Luv - Mucho Cariño

Rebequita Rose

xoxox

3 comments

Popular Posts